методичне об'єднання природничого циклу природничого циклу

  Школа-найдивовижніша лабораторія, що нагадує калейдоскоп із розмаїттям загадкових і дивних візерунків, у ній створюється неповторне, чудове майбутнє. У калейдоскопі  шкільних подій завдання вчителя – дати дитині можливість не лише отримувати готове, а й відкрити щось самостійно, спонукати учнів мислити, відповідально приймати рішення, учити робити наукові відкриття, здобувати самостійно знання, оскільки сучасний світ виставляє саме такі вимоги.

Методичне об’єднання вчителів природничих наук, яким керує старший учитель географії Дегтяренко А.О. крокує в ногу з часом, спрямовує свою діяльність на «Формування та розвиток життєвоспроможної творчої особистості через ефективні форми науково-методичного та психологічного супроводу навчально-виховного процесу, національно-патріотичної педагогіки».

Вчителі методичного об’єднання  працюють над впровадженням і вдосконаленням  елементів різноманітних  технологій навчання.

Так, розв’язуючи завдання власної методичної проблеми Учитель географії Дегтяренко А.О. у своїй роботі надає перевагу діяльнісному підходу до навчання, а саме створенню проектів. Педагог вважає, що проектна технологія сприяє зацікавленню школярів у набутті знань, які можуть стати їм у пригоді в подальшому житті. Робота над навчальними  проектами розвиває в учнів уміння здобувати інформацію, аналізувати її, робити узагальнення, втілювати в певному навчальному продукті. Такий підхід ставить учня в умови реального використання знань, розвитку та збагачення власного досвіду учнів.

Виховання особистості кмітливої, самостійної, творчої – соціальне замовлення інформаційного суспільства. Це розуміє і  учитель біології Гінда М.А., вона вважає,що « Кожна людина має сонце, тільки слід дозволити йому світити». Активне використання технологій критичного мислення допомагає її школярам виділяти проблему, шукати самостійно шляхи її розв’язання логічно будувати свої думки, вести переконливу аргументацію й обрати єдино правильне  розв’язання. Мабуть тому її вихованці мають міцні знання.

Дитина в своєму розвитку повторює шлях людства у пізнанні. Цей шлях змушує активно діяти, шукати нове, вирішувати проблеми. Навчальна перепона стає для школяра  каталізатором активного мислення. Таке природнє прагнення дитини в своїй роботі використовує учитель географії та економіки Дейкун І.О., впроваджуючи технологію проблемного навчання. Інна Олексіївна переконана, що «Навчання подібне до веслування проти течії. Перестанеш веслувати, течія негайно віднесе тебе назад», тому навчає школярів весь час  рухатися вперед за новими знаннями, переборюючи перешкоди. Проблемні питання, ситуації, які пропонує дітям, змушує їх розв’язувати пізнавальні  протиріччя, а  для цього необхідно здобувати нові знання, досліджувати факти, опановувати нові види діяльності.

Визнання індивідуальності, самобутності, самоцінності кожної дитини спонукало вчителя біології Куровську Т.О. використовувати на своїх уроках технології розвивального навчання.  Де в центрі – учень з розвиненою внутрішньою мотивацією, позитивною установкою на роботу. Тетяна Олексіївна  вчить школярів творчо підходити до досягнення навчальної мети, допомагає визначати особистісно-значущі цілі діяльності на уроці, пропонує вибір способів навчальної діяльності, залучає школярів до контролю за розвитком особистих досягнень.

Технологію інтерактивного навчання часто можна зустріти на уроках учителя хімії Черняк Т.М. Вона ставить за мету створення комфортних умов, за яких школяр відчуває свою успішність та інтелектуальну спроможність. Педагог на уроках передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне вирішення проблеми на основі аналізу обставин та відповідної ситуації. Уроки Т.М. побудовані таким чином, що кожен вихованець виявляє свою активність, творчий підхід до розв’язання поставлених  завдань, готовий поділитися своїми здобутками з іншими учнями класу.

Методичне об’єднання вчителів природничих наук – це майстерня з впровадження педагогічних технологій, мета діяльності якої виховання  компетентного, конкурентоспроможного у суспільстві учня.

Компетентність вихованців залежить від компетентності вчителя, тому особливу увагу  члени методичного об’єднання  приділяють самоосвіті.

Прагнути до вершин професійно-педагогічної майстерності – це означає вчитися все своє життя, вчитися працювати колективно, на основі загальної педагогічної позиції і єдності дій  вчителів і учнів.

Вчителі систематично працюють над підвищенням рівня професійної діяльності, ознайомлюються та обговорюють інновації, методику викладання предметів, новинки наукової, методичної та довідкової літератури, всі вчителі мають навички користування комп’ютером . У своїй роботі використовують електронні посібники, ресурси Інтернет.

Методичне обєднання вителів математики та фізики

        Методичне об’єднання  вчителів математики та фізики під керівництвом вчителя вищої категорії Нахаєвої І.А.  крокують в ногу з часом, спрямовують свою діяльність на «Формування та розвиток життєвоспроможної творчої особистості через ефективні форми науково-методичного та психологічного супроводу навчально-виховного процессу, національно-патріотичної педагогіки» Кафедра вчителів математики та фізики нашої школи налічує 7 чоловік з них :

6 учителів  вищої категорії;

 1 учитель першої категорії.

1 - учитель, має звання «учитель-методист»;

1 -  «старший учитель».

    Кожний педагог обрав для себе методичну проблему, яка випливає із загальної методичної теми м/о.

         Войтенко П.В., вчитель вищої категорії працює над проблемою «Розвиток логічного мислення школярів на уроках математики». Математика у її житті – це шлях до дитини, до найсокровенніших таємниць її думки, логіки, творчого горіння , до краси і гармонії. І до кожного учня – свій,  неповторний, бо такі вони всі різні, наші вихованці. Її учням поталанило – вони навчаються у вчителя яскравої індивідуальності строгого і вимогливого, , який тонко розуміє дитячу психіку, з рідкісним даром доступно трансформувати свої знання у знання школярів. Підтвердженням цього є результати здачі ЗНО та вступ її вихованців на безкоштовне навчання.

             Величезний досвід роботи  у школі має Любарець Л.Ю.. Обізнаність  та володіння арсеналом педагогічних умінь та навичок, знання предмета, уміння створити атмосферу продуктивного пізнання, глибокий інтерес до нього є поштовхом до творчого пошуку разом з учнями. Під час спільної праці з дітьми Людмила Юхимівна формує у них культуру розумової праці, реалізує принцип переконаності школярів у дієвості та необхідності знань, розвиває самостійність  учнів як засіб інтелектуального розвитку, навчає таких прийомів мислення як порівняння, узагальнення, класифікація, встановлення причинно-наслідкових зв’язків. На її уроках панує атмосфера підтримки особистості.

            Педагогічним кредо учителя Савельїчевої Г.К. є слова видатного українського педагога Григорія Сковороди: «Лише той учитель, хто живе  як навчає». У своїй педагогічній діяльності Галина Казимірівна застосовує інтерактивні методи навчання, зокрема групові форми роботи та сучасні інформаційні технології. Приділяє велику увагу активізації пізнавальної діяльності школярів на уроках. Педагог глибоко переконаний, що взаємна зацікавленість учня та вчителя, їх співпраця та співдружність дають очікувані результати.

       «Дитина має право на помилку, дитина має право на самоповагу!» - вважає та працює за таким принципом вчитель математики Туревська Людмила Миколаївна.  Хороший вчитель за її переконанням вчить знаходити істину, а не подає її в готовому вигляді.  Педагог намагається організувати урок так, що на ньому неможливо не мислити. Середовище, дидактичні засоби уроків Людмили Миколаївни повинні за її задумом, суттєво впливати на розвиток учнів, стимулювати і направляти розвиток особистості. Формує у школярів уявлення про ідеї та методи математики, її загальну роль у пізнанні природи.

        «Роби свою справу якнайкраще і будь хорошою людиною» за таким принципом живе і працює Нахаєв В.М. Бажання навчити фізиці всіх, допомагати дітям опанувати складні фізичні питання з цікавістю без перевтоми привело до створення власної системи викладання. Значну увагу вчитель приділяє Організації експериментальної роботи на уроках, яка покликана максимально виявити, ініціювати, використати індивідуальний досвід дитини в процесі вивчення фізики. Головне досягнення роботи за такою системою – спокійна творча праця на уроці, високий прогнозований результат якості знань учнів.

     «Через почуття та розум – до душі та серця кожної дитини» - педагогічне кредо вчителя фізики та математики Нахаєвої І.А. Педагог У своїй роботі органічно поєднує традиційні методики проведення уроків з нетрадиційними. Учитель вважає, що  вивчення теоретичного матеріалу систематизованими дидактичними блоками, робота над опорними фактами та задачами дають очікувані результати в учнів.

       Кожний вчитель вносить в спільну роботу крупицю власного досвіду. М/О вчителів математики та фізики працюють за принципом Генрі Форда «Збиратися разом – це початок, триматися разом – це прогрес, працювати разом – це успіх».

      І на засіданнях м/о обговорюються найважливіші, найактуальніші питання сучасного викладання математики та фізики, опрацьовуються нормативні документи. Значну увагу в цьому навчальному році приділено впровадженню нового Державного стандарту базової загальної середньої освіти.

        На залишилося поза увагою у плануванні завдань м/о така важлива форма підвищенням рівня професійної майстерності як самоосвіта,  питання впровадження інноваційних технологій у  навчально-виховному процесі.  Відбувається обговорення новинок наукової, методичної та довідкової літератури, передового досвіду вчителів, разом шукаються нові форми проведення засідань методичних об’єднань, а саме проведено:

Круглий стіл «Шляхи втілення нового Державного стандарту»

Практикум «Впровадження та застосування інноваційних технологій  уроках математики та фізики»;

Педагогічні посиденьки із захисту досвіду роботи вчителями;

 Заслуговують на увагу Методичний аукціон та педагогічна кухня, де широко пропагуються форми та  методи розвитку творчих здібностей школярів та особистісно-зорієнтованого підходу до навчання.

        Активну участь вчителі беруть у роботі  міських методичних об’єднань вчителів математики та фізики.

Нахаєв В.М. – керівник опорної школи з фізики;постійний член журі міської олімпіади з фізики.

Савельїчева Г.К. – керівник творчої групи яка плідно працює з обдарованими дітьми., член журі міської олімпіади з математики.

Учителі радо діляться своїми доробками через відкриті уроки, друкування у фахових журналах та на сторінках електронних видань:

        Творчий потенціал педагогів та школярів  розкривається в позакласній роботі з предметів. Добре продуманий і організований навчально-виховний захід сприяє виявленню і розвитку творчих здібностей учнів.

        Тиждень математики відзначився різноманітністю проведених заходів, який зацікавив школярів 5-6-х класів математичною вікториною «Еврика»»,  учителі Туревська Л.М., Савель’їчева Г.К..; у  7-8-х класах цікаво пройшла   гра «Розумники та розумниці», учитель Нахаєва І.А; для  школярів   8-9-х класів проведена розвивальна гра  «Фізики і лірики», учитель Нахаєв В.В. Учні 10-11 боролися у брен рінзі

Взаємозв’язок урочної та позаурочної роботи дає змогу учителям  розвивати  у вихованців інтерес до  навчального предмета, визначати більш обдарованих дітей, активізувати їх пізнавальну діяльність, залучати їх до участі в конкурсах, олімпіадах різних рівнів  проведення.